christmas day

hejsan! haha. nu är jag hemma ;D tänkte skriva så mkt som jag kmr ihåg.
igår så stack vi vid kvart över ett till mormor å morfar, sen vid två fika vi lite och klockan tre va de ju kalle anka, och de är ett måste för mig haha, men jag fick rätt mkt damp på en som börjar på p, mer säger jagi nte :) väldigt störande person , jo bbigt när jag vill va glad ju haha:o nåja.. efter kalle anka satt vi mest och prata och så till runt  fem, då skulle vi äta.. och vi äter inte svensk julmat utan vi äter dansk, de har vi lxm gjort så länge jag kmr ihåg, i.o.m att min mormor är dansk osv , så har det blivit så :) och den danska maten är då, potatis & 'fläskestei' och fläsksvål, och jag äälskar fläsksvålen haha :o ultra gott haha ;D  sen har man j u nån rödvinssås till tror jag de är, och gurka & rödkål . så när vi ätit det så va man riktigt mätt måste jag säga :o så våra magar fick lugna oss lite, sen blev de gröt, och såklart kör vi med mandeln i en av tallrikarna också. och kan ni gissa vem som fick mandeln i år? jo jag :) första gången faktiskt hahaha. och det va då en påse twist.
när vi ätit klart och så satt  vi mest och prata till jag vet inte när , men tror de va vid sju, då kom morfar med en säck med paketer och tyckte de va dags att vi skulle börja dela ut dom, och de jobbet fick jag. inte för att skryta men jag fick mest hahha, men jag vill ju både ha pengar och paket.
och de jag fick va då:
- godis
- strumpor
- joggingbyxor
- björn borg
- tröja
- nåt clinique kit
- nivea kit
- mössa
- ljus
- halsband
- kopp
- necessär (eller hur de nu stavas :o)
- tidning
och självklart pengar ;) tror de va allt haha , så tack för alla grejerna :D
sen körde vi ett skepp kommer lastat för vi hade inget att göra? hahaaha, och jag vann alla gångerna :D och sen körde vi  3 omgångar kort tror jag, där vann jag 1 el 2 ggr, intressant för er att veta hur mkt jag vann, men aja nu vet ni det ändå ;D haha..
sen började klockan närma sig elva, och då börja jag göra mig iordning, fast jag va inte trött, så de tog kanske 1 timme för mig att somna, riktigt segt!
sen gick vi upp vid 9, åt frukost å så. vid 10 drog pappa å bror till onoff för att kolla hemmabiosystem & tv, iochmed att de är mellandagsrea, och medans dom vadär,spela vi andra kort.. sen när dom kom tillbaka så åt vi de som va över från maten, riktigt mättande måste jag säga ännu en gång! haha
och vid ett drog vi hem. så vi va väl hemma halv två skulle jag tro.
satte igång min data och prata me babe ;)haha.. men sen blev de att dra hemifrån igen vid halv tre, för då skulle vi till farmor. och när vikom så va min farbror och hans tjej & mamma redan där.
man kan ju säga att man märker att vi är släkt, för humorn är densamma hahaha.. men de blev att dra hem därifrån när klockan va lite över fem, så jag kom väl hem runt tjugo över då skulle jag tro.
och nu sitter jag här, och laddar in bilder från gårdagen, blev inte så jättemånga mende duger, sen skulle jag ta några från mammas kamera också haha.. men tänkte inte ladda upp så jätte många, för jag är riktigt trött!
så ni får nöja er med kanske 2 st haha (a)
:


haha ser kanske inte så jättegott ut, men de är det :)


(klickbar)


Din kommentar
Postat av: Saraicg

Söt blogg du har :) God Jul!

2009-12-25 @ 18:25:53
URL: http://saraicg.blogg.se/
Postat av: Sophie

sjukt fin blogg du har! :) jättemysig design, man känner sig hemma på något sätt! god jul på dig (i efterskott) :)



kolla gärna in på min blogg och lämna din åsikt om min studentklänning förresten! :)

2009-12-27 @ 00:03:09
URL: http://iheartfashion.blogg.se/
Postat av: matilda råååhlin d:

mohha min present där!:D

2009-12-27 @ 03:07:17

-

Ditt namn:
<- Kom ihåg mig

Kontakt: (publiceras ej)

Din blogg/Url:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0